Weisse Gams Klettersteig (D)

Tato zajištěná cesta je jednou ze čtyř cest v oblasti obce Weissbach Bei Lofer v okrese Zell am See. Je snadno přístupná ze řady parkovišť přímo v obci či poblíž obce. Vhodná je pro středně pokročilé lezce. Od nástupu ji nelze celou zhlédnout, neboť je poměrně dosti zarostlá křovinami. Proto nás možná během lezení překvapí svoji délkou. Jinak je to příjemná a stinná cesta, která nás potěší svojí pestrostí. Čekají nás během výstupu jak kolmé úseky, až za D, tak traverzy různé obtížnosti. Celá cesta ubíhá zleva doprava.

Za návštěvu stojí nedaleká soutěska Seisenbergklamm - viz mapka v sekci fotografie.

Popis výstupu:

Do cesty nastoupíme traverzem doleva snadno za A. Po traverzu šikmo doprava za B a přes místo zvané cik-cak pokračujeme za C. Poté následuje traverz vpravo za A pod klíčové kolmé místo za D, výše za C/D. Pokračujeme za B/C a výše za A pod další kolmé místo za C. Po výlezu ze stěnky následuje snadný traverz doprava za A, později za B s jedním exponovaným místem za C. Poté kolmo vzhůru za B/C do vhloubení za C. Následuje opět traverz ubíhající vpravo za A . Přes úseky za C a B/C do závěrečného místa přes které pomocí umělého stupu za C/D na vrchol.

Sestup: Po výlezu se dáme vlevo po značené pěšině až k široká asfaltové cestě. Zde doleva dolů k další asfaltce. Po ní opět doleva a dolů až k obci Weissbach Bei Lofer.

Shrnutí:

Sestup: 15 min

GPS parkoviště: P1 47.519443N, 12.754208E, P2 47.5157123N, 12.7583856E

Datum výstupu: 6/2022

Vyber si u nás vybavení na ferraty