Ferrata Caspai (D/E)

Během traverzu jsou tři místa, která lze využít k úniku z ferraty. Rovněž obtížnou závěrečnou vertikální stěnu lze obejít. Ferrata se nachází v poměrně odlehlé oblasti, kde mnoho lezců, na rozdíl od 74 km vzdálené oblasti kolem Riva del Garda, nepotkáte. Během naší návštěvy probíhala na Ferratě obnova jištěný.

Nástup:

na začátku obce Lodrino zahněte doprava a podle značení Ferrata Corno di Caspai vzhůru až k parkovišti nad restaurací a památníkem. Od parkoviště pokračujte dál chůzí po příjezdové silničce, později lesní cestou podle zeleného a bílého značení až k nástupu.

Popis výstupu:

Do ferraty nastoupíme za C po nepříznivě vrstvené skále. Následuje nekonečně dlouhý traverz během něhož se střídají chodecké úseky s krátkými výlezy po skalních stupních a sestupy do roklinek. Čeká nás i průlez úzkou trhlinou ve skále. Traverz je převážně za A a B s několika krátkými úseky za C a jedním místem za D. Pořádné lezení nám začne teprve pod kolmou skalní stěnou, kde náš zajištěný traverz končí. Kdo si netroufá do dlouhého déčkového úseku, který končí zajímavým D/E, nechť pokračuje dál pěšinou.

Sestup:

Z vrcholu se dejte vpravo na Passo della Cavada. Ze sedla pak pokračujte pod lanovkou po značení parkoviště.

Shrnutí:

Sestup: 1h

GPS parkoviště: 45.7218186N, 10.2836739E
datum výstupu: 7/2023

Vyber si u nás vybavení na ferraty