High Point Jak vyrábíme?

  • I

    Návrhy a design 

    1912

    V 30. letech 19. století byla na území Šumavy silně rozvinuta kožedělná výroba. Nejvýznamnější ze zavedených podniků té doby byla firma Schwarzkopfova, jejímž zakladatelem byl Abraham Schwarzkopf.

  • II

    Výběr materiálů 

    1912

    V roce 1898 tak byla Zikmundem Schwarzkopfem zahájena výstavba nové koželužny a vzniká jeden z nejmodernějších závodů na zpracování kůže v regionu.

  • III

    Tvorba a konstrukce střihu 

    1912

    Od zpracování kůže k samotné výrobě je jen malý krok a tak v roce 1916 zakládá Moric Schwarzkopf továrnu na výrobu obuvi.

  • IV

    Polohování střihu 

    1912

    “Ševcárna”, jak se podniku přezdívalo, byla jedinou obuvnickou továrnou, která přežila Baťovu velkovýrobu.

  • V

    Vyřezávání komponentů

    1912

    Firma Schwarzkopf byla první svého druhu, která dávala na kvalitu své obuvi záruku. Továrna zaměstnávající okolo 400 osob byla schopna vyrobit 300.000 párů obuvi ročně.

  • VI

    Kompletace dílů pro výrobu

    1912

    Po smrti Morice Schwarzkopfa v roce 1937, se stávají jedinými akcionáři jeho žena Julie a synové Karel a Zikmund.

  • VII

    Aplikace logotypů

    1912

    Typ dámského střevíce FANE se v roce 1947 stala botou roku a odnesla si zlatou medaili z prestižní světové designové soutěžní výstavy v Bernu.

  • VIII

    Šití 

    1912

    Těžký rok 1948 přináší znárodnění a následnou nenávratnou likvidaci rodinné firmy.

  • IX

    Lepení švů 

    1912

    Tehdejší majitelé společnosti Karel se Zikmundem se velmi těžce vyrovnávají se ztrátou budovaného rodinného podniku. Karel pod tíhou společenských změn emigruje a jeho cesta končí v USA.

  • X

    Drukování a dokončovací práce

    1912

    Vnuk Morice a zakladatel novodobé historie Zikmund Schwarzkopf se věnuje se lezení, turistice a podobně jako většina Čechů si svůj první spacák, větrovku nebo kalhoty se svou ženou šijí z tehdy dostupného „šusťáku“ v kuchyni panelákového bytu.

  • XI

    Výstupní kontrola

    1912

    Pomyslné světlo na konci tunelu je zažehnuto jiskrou listopadových událostí v roce 1989. Pád komunistického režimu a obnovení soukromého podnikání dávají novou naději k získání rodinného majetku a touhu po znovuobnovení výroby.

  • XII

    Balení 

    1912

    Touha navrátit jménu Schwarzkopf opět patřičnou slávu žene Zikmunda vydělat svůj první kapitál na obnovu výroby do nedalekého Bavorska. Pracovní příležitost určuje směr první investice. Byl to Trabant pro nezbytné cestování za prací a motorová pila, kterou se Zikmund prořezává k prvním větším výdělkům.

  • XIII

    Expedice

    1912

    Výlety do přírody, „kuchyňská“ výroba spacáků a volné prostory rodinného sídla společně s vydělanými prostředky dávají vzniknout myšlence nové. Zikmund společně se svým bratrem Zdeňkem zakládá firmu SPORT SCHWARZKOPF.

  • XIV

    Prodejní servis

    1912

    Na konci devadesátých let firma zaměstnává téměř 40 zaměstnanců a specializuje se na náročnější výrobky - bundy. Po svém prvním výstupu na Mount Everest přichází tehdy mladý a sebevědomý horolezec Radek Jaroš a nechává si u Schwarzkopfů ušít spacák a bundu.