ÖTK – Klettersteig varianta Blutspur E

Blutspur je dolezovou variantou zajištěné cesty ÖTK. Vlastní ÖTK je za D/E v její první spodní části. Jedná se o velmi hezkou a však náročnou až vysilující zajištěnou cestu. Nachází se v pohoří Gutensteiner Alpen v oblasti Hohe Wand přibližně 50 km jihozápadně od Vídně. Hohe Wand je rozlehlá stolová hora se statutem přírodního parku. Nejvyšším bodem této náhorní plošiny je Plackles 1132m n.m. Tato náhorní plošina spadá na svém obvodu, zejména na jihu a jihozápadě kolmými stěnami které jsou tvořeny vápencem. Oblast je atraktivním turistickým a lezeckým místem.

Nástup:

K nástupu dojdeme snadno od parkoviště Sonnenuhr - GPS 47.8278N, 16.0504E zprvu po zeleném značení přes louku směrem ke skalní stěně s vyhlídkou a dál při stěně po červeném značení k nástupu. Je to nedaleko. Pod parkovištěm je kemp. GPS nástupu – 47.829N, 16.048E.

Popis výstupu:

Hned od nástupu se připravte na dlouhou, náročnou a vysilující první část ferraty. Nastoupíme sice za C po šikmé plotně, ale pak jen velmi namáhavě a technicky celou první částí po skále s minimem umělých stupů a výše pak sice hustě kramlemi osazenou ale převislou náročnou stěnou. Celý tento zde popisovaný úsek je za velmi poctivé D proložené úsekem za D/E. Z této obtížné 1. části vylézáme ke knize výstupů a pokračujeme snadněji, místy však i za D, do úseku, ve kterém si krátce oddychneme. Ten překonáváme za C a později snadno za B, abychom se ocitli na chodeckém terénu v hodném pro nabrání čerstvých sil a k zamyšlení se, kudy dál. Máme zde totiž tři možnosti. Ta prvá, nejčastěji volená možnost je klasický výstup ÖTK o obtížnosti převážně za C se dvěma místy za C/D a D. Ta vede doprava. Druhou možností je opustit ferratu doleva. Třetí možnost, kterou volíme my, je pokračovat přímo přes převislý úsek za E s výlezem za D/E s názvem Blutspur – Krvavá stopa. Před zvolením varianty Blutspur dobře zvažte vaše možnosti a zbývající síly. Celý tento úsek je poměrně dlouhý a náročný. Pak již zbývá jen hezký úsek po hraně za C/D až k závěrečnému výlezu na náhorní plošinu. Zde můžete za odměnu navštívit přírodní park a vyhlídku Sky Walk. O kus dál doleva a vzhůru stojí příjemná restaurace.

Pro sestup se dejte doleva po Frauenluckesteig. Stezka vás zavede na parkoviště Sonnenur. Cestou dolů máte ještě mnoho možností, pokud toho nemáte ještě dost, dotavit se v řadě skalních prolízaček.