Gebirgsvereins Klettersteg C/D

Gebirgsvereins Klettersteg je zdařilá zajištěná cesta střední náročnosti. Její součástí je vysutý most a žebřík. Nachází se v pohoří Gutensteiner Alpen v oblasti Hohe Wand přibližně 50 km jihozápadně od Vídně. Hohe Wand je rozlehlá stolová hora se statutem přírodního parku. Nejvyšším bodem této náhorní plošiny je Plackles 1132m n.m. Tato náhorní plošina spadá na svém obvodu, zejména na jihu a jihozápadě kolmými stěnami, které jsou tvořeny vápencem. Oblast je atraktivním turistickým a lezeckým místem.

Nástup: Z parkoviště, které se nachází při penzionu a restauraci Seiser Toni pod stěnami Hohe Wandu se dejte po široké cestě mezi domy východním směrem. Asi po 450 m se dejte cestou doleva vzhůru lesem směrem k úpatí stěn. Při úpatí stěn pokračujte podél modrého značení k nástupu do ferraty. Dál po červeném značení se nachází další parádní ferrata Wildenaursteig. GPS parkoviště – 47.8061N, 16.0084E – Seiser Toni

Popis výstupu: Cesta byla původně oklasifikována za D. Později byla její obtížnost snížena na C/D. Do stěny nastoupíme snadno za B. Výše ve Weninger Wand obtížnost přitvrdí zprvu na C a později až na C/D. Následuje traverz po Skywalk za B do místa za C. Odtud vylézáme na snadný hřebínek za B, který nás dovede k vysutému mostu za B. Po mostu následuje žebřík, kterým vystoupáme do Pannonia Wand – C/D. Následuje opět snadné místo za B až do krátké stěnky za C, která ústí do traverzu. Traverzem pokračujeme doprava za C na jeho konec. Z traverzu nastoupíme asi do nejhezčího úseku cesty do stěny Head Wall za C/D. Výlez je potom za C. Nedaleko vpravo od výlezu máte možnost občerstvení v Hubertus Haus.

Popis sestupu: Za účelem sestupu se po výlezu dejte doleva a jděte při hraně náhorní plošiny až k chatě Eicherthütte. Odtud podle směrovky Seise Toni sestoupíte k parkovišti. Možná budete mít cestou i štěstí na kozorohy.