Pidinger Klettersteig: (Na) ferraty se Sígou (D)

Pidinger Klettersteig:

Pidinger Klettersteig vede na horu Hochstaufen ( 1771 m ) v pohoří Reichenhaller a patří mezi nejtěžší v Bavorských Alpách. Její severní stěna, vysoká 730 m svými pilíři již z dálky dává tušit temperamentní linii a náročné lezení s řádnou dávkou adrenalinu, kde se bez vytrvalosti, síly v pažích a dobré lezecké techniky neobejdete.

Výchozí bod:

Parkoviště Urwies. Příjezd po lesní cestě, která odbočuje vlevo hned za obcí Urwies směrem na Aufham. Obec Urwies pak leží nedaleko obce Piding při dálnici A8 nedaleko Salzburgu.

Přístup k zajištěné cestě:

Z parkoviště vyjdeme po cestě č. 15 vedoucí k chatě Steiner Alm. Po asi 3,5 km se tato cesta stáčí vpravo ke Steiner Alm. My však pokračujeme ještě cca 200 m, než odbočíme doleva výrazným obloukem k suťovisku a jím vzhůru k nástupu. Celá cesta je dobře značená. Vede po ni i stezka pro cyklisty. Z parkoviště k nástupu nám to potrvá asi 1,5 hod.

Popis výstupu:

Pidinger je dlouhá a obtížná zajištěná cesta s veskrze alpským charakterem pro zkušené lezce se zdravou psychikou. Cestu lze rozdělit do tří částí.
Hned nástup prověří naši dovednost klasifikací za D. Tomu, kdo se zde cítí nejistě radíme nepokračovat. Po překonání náročné části následuje o něco lehčí terén až do žlebu, kterým krátce vzhůru, pak doprava ven ze žlebu přes další vhloubení až na začátek dalšího pilíře. (Ve žlebu pozor, ať neminete odbočku vpravo a nepostupujete žlebem dál vzhůru.)
U úpatí dalšího náročného pilíře máme první možnost úniku doprava. Únik je označen. Tento pilíř, kterým začíná střední část výstupu je za C/D až D a je bohatě vybaven železem.  Cesta kličkuje kompaktní stěnou a vyžaduje náročné a exponované lezení.
Po výlezu z pilíře si krátce odpočineme během traverzu za A, než narazíme na další výšvih za B/C až C.  Před ním máme druhou a poslední možnost ústupu do sestupové cesty. Na vrcholu pilíře začíná za hranou „Panoramatický traverz“ za A až B, kde mírně ztrácíme výšku na druhou stranu zářezu.
Dál pak plotnou za C do suťového kotle s lavičkou. Šikmo doleva vzhůru pak dosáhneme úpatí strmé vrcholové stěny na začátku třetí části výstupu. Tento úsek často za C/D až D od nás bude opět vyžadovat velké úsilí a nasazení až k místu s knihou výstupů. Hrana pilíře se poté znovu skolmí za C, než se zvolna ukloní a skončí na úbočí hory.
Pak již jen kousek k vrcholovému kříži.

Popis sestupu:

Sestup nám zabere cca 2,5 hodiny. Je dobré se proto zastavit v chatě Reichenhaller, která se skrývá kousek pod vrcholem. Z chaty pak sestoupíme po suťovité stezce mezi skalisky směrem  na Steiner Alm. Sestup je místy za A a tyto úseky jsou zajištěny lany. U chaty Steiner je příjemné posezení s výhledem na vrchol Hochstaufenu. Něco k pití a k snědku tu také dostanete. Dál k parkovišti je již cesta pohodlná.

Shrnutí:

• Oblast:  Německo, pohoří Reichenhaller Hausberg, obec Urwies okr. Berchtesgadener Land.
  • Obtížnost: D
  • Převýšení: 730 m (vlastní ferrata)
  • Čas výstupu: 3,5 hod. (vlastní ferrata)
  • Nástup: 1,5 hod.
  • Sestup:  2,5 hod.
  • Čas celkem: 7,5 hod.
  • Převýšení celkem: 1300 m
  • Dosažená výška: 1771 m n.m.

Souřadnice:

• 47.76937°,  12.88336° (parkoviště)
  • 47.76009°,  12.85341° (ferrata nástup)
  • Datum výstupu:  2019

Vyber si u nás vybavení na ferraty