Kupfergeist Klettersteig (Na) ferraty se Sígou (D/C var. D/E)

Díky snadné dostupnosti nástupu stěna nabízí možnost celodenního sportovního vyžití bez zbytečných časových ztrát. Obě cesty jsou však náročné na technickou dovednost lezců. Rozhodně to nejsou cesty pro méně zkušené lezce. Vhodnou obuv s dobrou adhezí zde rozhodně doporučujeme. Stěna je tvořena zelenou břidlicí, která nabízí jen drobné stupy a vyžaduje tak dobrou práci nohou a smysl pro těžiště.
To platí zejména pro horní dvě třetiny stěny, která je zde velmi exponovaná a převislá. Náročné pasáže jsou zde dlouhé, vyžadující fyzickou sílu a vytrvalost.

Popis výstupu:

Naše zajištěná cesta vede v levé části stěny. Nástup je společný s cestou Franzl, která se výše odpojuje doprava. Začínáme položenou plotnou za B kolem plechového panáka. Nad ním pokračujeme doprava přes hranku za C a dál střídavě za B/C a C až k obtížné převislé pasáži za D, která je i poměrně dlouhá. Z této rovnou do klíčového cvmísta za D/E. Asi v polovině klíčové pasáže můžeme odbočit vpravo poněkud snadněji až za C/D anebo pokračovat stále za E/D přes nepříznivě vrstvenou skálu až k místu, kde se obě varianty opět sejdou.
V případě mokré skály se pravá lehčí varianta nedoporučuje pro kluzký bahnitý terén. Od místa spojení obou variant následuje exponovaný traverz vlevo po velmi jemných stupech za B/C. Od konce traverzu opět kolmo převislou namáhavou stěnou za C/D do céčkového úseku, na který navazuje lanový most za B.
Od konce lanového mostu následuje závěrečný dolez za C k lavičce s knihou výstupů. Stěna je orientována k západu a je v ní použito minimum umělých postupových bodů. Nic pro málo zkušené nebo technicky a fyzicky nepřipravené lezce.

Výchozí bod:

Možností, kde v obci Hüttschlag zaparkovat je více. Nejlépe, když hned po výjezdu z tunelu od Großarlu odbočíte doprava, kde následně najdete prostorné parkoviště. Od parkoviště se dáte dolů k hlavní silnici, přejdete most přes řeku a po značené cestě vystoupáte k nástupu.
Stěna je z parkoviště dobře vidět. Nástup je bez problémů a zabere cca 20 min.
Příjezd do obce je od Salzburgu přes Bischofshofen do Sankt Johann im Pongau a odtud po L109 přes Großarl do Hüttschlagu.

Sestup:

Pokud hodláte vylézt ještě Franzl Klettersteig, sestupujte značenou cestou sestupující příkřeji a více vlevo.
Druhá možnost je obejít stěnu více zprava a pohodlněji po loukách. Tato cesta však prochází v dolní části soukromou farmou a hrozí konflikt s majiteli.

Shrnutí:

• Oblast: Rakousko, Großarltal, obec Hüttschlag.
  • Obtížnost: E/D ( var. D/C )
  • Převýšení: 140 m ( vlastní ferrata )
  • Čas výstupu: 45 min ( vlastní ferrata )
  • Nástup: 20 min/ 110 m
  • Sestup: 30 min
  • Čas celkem: 95 min
  • Převýšení celkem: 250 m
  • Souřadnice: 47.1768075N, 13.2304133E
  • Datum výstupu: 2020

Vyber si u nás vybavení na ferraty