Elferturm a Elferspitze - (Na) ferraty se Sígou (C/D)

Nástupní místo:

Obec Neustift im Stubaital - dolní stanice lanovky Elferlift.

Popis přístupu:

Od horní stanice Elferlift se vydáme po dobře schůdné a značené cestě k chatě Elferhütte
s prostornou terasou s výhledem do údolí. Od chaty pokračujeme vzhůru svahem. Na rozcestí se dáme doprava směrem na Elfer Klettersteig. V místě, kde se cesta znovu větví, pokračujeme opět vpravo k zajištěné cestě severní stěnou. Dál po rampách exponovaně až k nástupu vpravo od výrazné komínové rozsedliny v severní stěně Elfertum, kam z cesty krátce vystoupáme.

Popisy výstupu a sestupu:

Nástupní kolmá stěnka za C je opatřena kramlemi.Následuje další stěnka za C a pak snažší úsek  pod severní stěnu věže. Následuje traverz doleva do spádnice komínové rozsedliny. Zde chvilku vzhůru a pak ven doleva. Odtud strmou stěnou vzhůru k odštěpu. V oblasti odštěpu nás čeká nejobtížnější místo výstupu za C/D. Po překonání odštěpu traverzujeme exponovaně doprava do malého kotle. Pozor zde na volnou suť. Z kotle nastoupíme kolem sochy Madonky do kolmé vrcholové stěny Elferturm. Lezení v této stěně je opravdovým zážitkem. Touto stěnou musíme znovu sestoupit. Následuje lezení přes bloky a komínem k traverzu na polici k nástupu na hřebenovou ferratu. Hřebenová ferrata začíná komínem za C. Následuje exponované  lezení podél hrany hřebene místy za B a C až na samotný vrchol Elferspitze ( 2505 m). Po sestupu tak za B/C již lehčím terénem, místy i chodeckým pokračujeme  mezi věžičkami k vyústění ferraty v sedle Zwölfernieder. Ze sedla sestoupíme po značeném chodníku k chatě Elferhütte Po možném občerstvení sejdeme snadno k horní stanici lanovky Elferlift.

Shrhutí:

Oblast: Obec Neustift im Stubaital
Obtížnost:
 C/D, (někde uváděno D)
Převýšení: cca 900 m ( z toho hlavní ferrata 180 m, hřebenová ferrata 200 m, nástup 520 m)
Nejvyšší bod: 2505 m
Doba: 6 hodin i více
Nástup: Od horní st. Elferbahn k nástupu 250m. Dobře značeno, cca přes 1 hodinu
Sestup: Ze sedla Zwölfernieder 1,5 hodiny, 540 m.
Datum výstupu: 2016
Souřadnice: 47.08377° ,  11.31195°

Vyber si u nás vybavení na ferraty