Postalmklamm Klettersteig - (Na) ferraty se Sígou (C/D, D, var. F)

Nástupní místo:
Nástup je z parkoviště po levé straně silnice Postalmstrasse, která odbočuje ze silnice B 158 u města Strobl, ležícím u jezera Wolfgangsee. Parkoviště leží po levé straně silnice na začátku druhé serpentiny po 8 km jízdy po odbočení z B 158. Parkoviště je viditelně opatřeno plánem zajištěné cesty. Cestou je vybíráno mýtné.

Popis přístupu:
Přímo od parkoviště sejdeme po znatelné stezce šikmo dolů doprava cca po 10 minutách k zajištěné lávce.

Popisy výstupu a sestupu:
Po lávce přejdeme na druhou stranu rokle za B/C. Po přechodu této poněkud neklidné lávky traverzujeme nejprve snadno a pak za B k přechodu po laně. Po přechodu rokle traverzujeme dál roklí po římsách s ocelovými stupy za B/C až C k nejužšímu místu rokle kde překročíme exponovaně na druhou stranu. Po překonání této části traverzujeme pomocí ocelových stupů a následně příkře sestupujeme po ocelových stupech k další lávce při malém vodopádu. Po překonání lávky stoupáme až k výlezu do zalesněné stráně. Poměrně příkře vystoupáme strání a cca po 10 minutách se ocitáme pod další částí zajištěné cesty. Tou je stěna zvaná Gamsleckemwand. Pokud se zde rozhodneme pro průstup touto stěnou, máme dvě možnosti. Zvolit variantu za D, která ustupuje vpravo šikmo vzhůru a nebo do varianty D nastoupit velice obtížnou variantou za F. Ta je určena opravdu jen zkušeným technicky i fyzicky vybaveným borcům. I varianta za D vyžaduje sílu a techniku. Připravte se v ní na dva převislé úseky. Kdo se necítí dostatečně zkušený touto stěnou prostoupit, obejde ji zleva a pokračuje po hraně rokle k poslední lávce. Následně jdeme po cestě až na silnici. Také se lze hned po vylezení Gamsleckemwandu dát doprava k silnici. Tím pádem vyjdeme níže a zkrátíme si tím cestu k parkovišti.

Shrhutí:

Oblast: Obec Neustift im Stubaital
Obtížnost:
Rokle C/D, Gamsleckemwand D, var. F. Gamsleckemwand lze vynechat
Doba: 4,5 hodiny
Datum výstupu: 2018
Souřadnice: 47.6703° , 13.46081° (parkoviště)

Vyber si u nás vybavení na ferraty