Ferrata Colodri - (Na) ferraty se Sígou (B/C)

Nástupní místo.
Městečko Arco, které leží 6 km od města Riva del Garda .

Popis přístupu
Auto můžeme zaparkovat hned vpravo za mostem přes řeku Sarca při vjezdu do centra města. Z parkoviště půjdeme ulicí Via Paolina Caproni Maini 700 metrů směrem od centra ke vstupu do kempu Arco. Zde také možnost parkování. Naproti vchodu do kempu se nachází přírodní tělocvična s kapličkou, kterou bez obtíží projdeme mezi skalkami za cca 10 minut k nástupu.

Popis výstupu
Snadný přístup, nízká náročnost výstupu a převážně horizontálně směrovaná ferrata jen s  několika krátkými vertikálními úseky, činí tuto ferratu mimořádně vhodnou pro rodiče s dětmi. Pro sportovně založené i jako součást okružního výletu do městečka Arco. Často využívaná i pro sestup. Pouze u výlezu z ferraty je kolmý, poněkud exponovanější úsek opatřený kramlemi. Ferrata je po celé délce velmi dobře zajištěna. Výstup začíná snadným traverzem šikmo vzhůru doprava. Následuje  traverz šikmo vzhůru vlevo, až ke krátkému vertikálnímu úseku. Odtud již snadno dlouhým traverzem až k výlezu z ferraty po kramlích. Výlez je považovaný za nejobtížnější úsek klasifikovaný za B/C. V některých průvodcích za C. Po výlezu se dáme doprava po značkách k vrcholovému kříži s úžasným výhledem na Arco a vzdálené jezero Lago del Garda.

Popis sestupu
Od vrchlového kříže sestupujeme zpočátku mezi keři po kamenitém podloží podél značek a dál bez problémů na příjemný stinný plácek u kostela San Maria di Laghel s pramenitou vodou. Po silničce Via del Calvario dojdeme za asi 20 min do centra Arca.

Shrhutí:

Oblast: Via Ferrata Colodri - Itálie, oblast Lago di Garda, Arco
Obtížnost:
 B/C (někde uváděno jako obtížnost C)
Převýšení: 200 m
Doba: 5 min k nástupu, 1 h samotná ferrata,1 h sestup
Nejvyšší bod: 400 m
Datum výstupu: 2015
Souřadnice: 45.9275858° , 10.8883819°

Vyber si u nás vybavení na ferraty